Siunauskappeli

Kirkkotie 1, 34600 RUOVESI

Kappelissa on istumapaikkoja 74 henkilölle.

SIUNAUSTILAISUUKSISTA JA VARAUKSISTA SOVITAAN KIRKKOHERRANVIRASTOSSA.

Ruumiinsiunaukset toimitettiin Ruovedellä 1920-luvun lopulle saakka kellotapulin edessä. Kirkkovaltuusto päätti rakennustöiden aloittamisen 1926, arkkitehtina toimi Oiva Kallio ja rakennusmestarina Heikki Tiitola. Siunauskappeli valmistui elokuussa 1928 ja vihittiin juhlallisesti käyttöön kirkon 150-vuotisjuhlien yhteydessä.

Tiilestä rakennettuna ja päältä valkoiseksi rapattuna Ruoveden siunauskappeli muistuttaa perinteistä basilikaa pyörökaarisine ikkunoineen ja jykevine, julkisivua hallitsevine betonipylväineen. Jyrkkä punatiilipäällysteinen aumakatto viittaa kansallisromanttisen suunnan suosimiin keskiaikaisten kirkkojen kattoratkaisuihin

Pysäköintialueet ovat kirkon pihassa osoitteessa Kirkkotie 1 ja hautausmaan alaosassa osoitteessa Vasikkaniementie 1.

Liikuntarajoitteiset voidaan tuoda autolla kappelin edustalle.