HAUDANHOITOMAKSUT 1.1.2024 alkaen

Ruoveden seurakunta tarjoaa  haudanhoitosopimuksia yhdelle kesälle.

Kesän 2024 kukka on punainen Begonia.

Vuoden sopimus tehdään jatkuvana, jolloin se laskutetaan automaattisesti aina keväällä ja astuu voimaan, kun suoritus on seurakunnan tilillä. Haudanhoitoa ei voi maksaa käteisellä. Mikäli tarjouslaskua ei makseta, katsotaan hoito päättyneeksi. Maksut laskutetaan lunastettujen hautasijojen mukaan ja hoitomääräys annetaan seurakuntapuutarhurille, kun maksu on saapunut seurakunnan tilille 31.5. mennessä.

Hoitoon sisältyy hauta-alueen hoito  sekä puhtaanapito ja kukkaistutukset  sekä niiden hoito. Hoitokausi on 1.6. - 30.9. Kesäkukkien istutus aloitetaan 10.6. jälkeen ja istutustyö on valmis juhannukseen mennessä. Kukat poistetaan viimeistään syyskuun viimeisellä viikolla.

Kesähoito            1 sija/105 €          2 sijaa/105 €          3 sijaa/115 €          4 sijaa/125 €          5 sijaa/140 €          6 sijaa/155 €

Kesähoitotilaukset: Kirkkoherranvirasto 040-804 9567, sähköposti ruovesi.kirkkoherranvirasto@evl.fi, hautausmaanhoitaja Sami Perkiö 040-804 9563, sami.perkio@evl.fi

Haudan on oltava kunnossa seurakunnan ottaessa sen hoitoonsa. Haudanhoitoa ei aloiteta, jos hautamuistomerkki on vinossa ja aiheuttaa vaaraa työntekijöille. Seurakunta pyrkii tiedottamaan hautaoikeuden haltijaa, mikäli puutteita esiintyy. Haudan kuntoon saattamisesta vastaa hautaoikeuden haltija tai haudanhoidon tilaaja.

Kesähoitoon annetun haudan hoito aloitetaan sääolosuhteiden salliessa, aikaisintaan toukokuun alussa, istutusalustoiden kunnostuksella.  Omaisten on huolehdittava, että haudalle saadaan istutettua seurakunnan kukat. Jos haudalle on istutettu yksivuotisia kukkia ennen seurakunnan istutusajankohtaa, niin omaisten tuomat kukat poistetaan. Mikäli haudan hoidon tilaaja haluaa itse tuomansa kukat talteen, niin kukat on hyvä hakea haudalta ennen istuksen aloitusta.

HAUTAKIVEN OIKAISU

Peruskunnostus (hautakivenoikaisu) tehdään aina seurakunnan toimesta, jos seurakuntapuutarhuri katsoo sen yleisen turvallisuuden kannalta tarpeelliseksi. Asennustöissä työturvallisuusmääräysten mukaisesti kaksi työntekijää. Seurakuntapuutarhurin kanssa sovitaan tapauskohtaisesti. Hautamuistomerkkien oikaisut tehdään seurakunnan toimesta sopimuksella, mikäli se on työorganisoinnin kannalta mahdollista.

Hautamuistomerkkien oikaisua on tilattavissa myös Kone- ja Kuljetus Leinonen Oy.