Tango Del Norten konsertti

su 7.4. klo 19.00

Sofia Magdalenan kirkko

Tangoa kirkossa!

"Suomalaiskokoonpano Tango del norte on kansainvälisissä kilpailuissa palkittu timanttinen tangoyhtye, jonka taival alkoi vuonna 2011 Astor Piazzollan musiikin parissa. Vuosikymmenen ajan yhtyeen soittajat ovat hakeneet tango-oppia Argentiinan parhailta muusikoilta. Tämän tuloksena on hioutunut sointi, joka saa aikaan yleisössä ihailua ja kehuja keikasta toiseen.

Tango del norte on soittanut yli 300 konserttia ympäri Suomea ja esiintynyt lisäksi Espanjassa, Puolassa ja Ruotsissa tangofestivaaleilla.

Viime vuonna Tango del norte sai 2. palkinnon "Astor Piazzolla - Città di Trani 2021" kilpailussa Italiassa. Kyseessä oli Piazzollan 100v kunniaksi järjestetty juhlakilpailu.

Vuonna 2018 yhtyeen bandoneonisti Sami Pirttilahti voitti kansainvälisen "Che Bandoneon"-kilpailun Yhdysvalloissa.

Vuosien varrella Tango del norten kanssa on myös työskennellyt useita kotimaisia ja kansainvälisiä tangon laulajatähtiä. Vuonna 2016 Tango del norte julkaisi CD-levyn "Rai?ces de pasio?n" yhdessa? argentiinalaislaulaja Romina Biancon kanssa. Vuonna 2018 julkaistiin hyviä arvosteluja kerännyt duolevy "Solos & Duos".

Tango del norte on yhtye, joka lumoaa soitollaan ja ottaa yleisönsä huumorillaan."

Käsiohjelma 10€
  • Musiikki Musiikki