Virkatodistus

Sukuselvityksen tilaaminen vainajasta perunkirjoitusta varten:
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat ovat ottaneet käyttöön kirkon yhteisen jäsenrekisterin. Jäsenrekisterissä on seurakunnan jäsenen perhesuhdetiedot (avioliitot, lapset, vanhemmat). Nämä tiedot vastaavat väestötietojärjestelmän tietoja.

Virkatodistuksia on eri tyyppisiä:

• henkilökohtaiset tiedot sisältävä todistus
  • Vanhempien ja lasten tiedot sisältävä todistus
  • Sukuselvitysmuotoinen virkatodistus, joka on sisällöltään laajempi sisältäen muuttotiedot sekä maininnat päähenkilön perheestä ja lapsista.

Virkatodistuksen  tilaaminen

Virkatodistus ja sukuselvitystilaukset verkossa

Virkatodistus - Tampereen aluekeskusrekisteri (akrtampere.fi)

Virkatodistus (tilaavirkatodistus.fi) palvelu yksityishenkilöille sekä yrityksille/yhteisöasiakkaille

Virkatodistukset tilataan Tampereen aluekeskusrekisteristä.

Puhelimitse palveluaika on arkisin klo 9.00-15.00, p. 03 2190 700.

Henkilökohtainen asiakaspalvelu arkisin klo 9-15, Näsilinnankatu 26, Tampere, katutaso.

Virkatodistuksen saa myös ulkomaan viranomaista varten monikielisellä lomakkeella (suomi, ruotsi, englanti, saksa ja ranska)

Sukututkimus -pyynnöt voi jättää aluekeskusrekisterin nettisivujen kautta Sukututkimustilaus - Tampereen aluekeskusrekisteri (akrtampere.fi)

Mikäli kuulut SSHY (Suomen sukuhistoriallinen yhdistys ry), sinulla on mahdollisuus itsenäisesti tutkia seurakuntien digitoitua materiaalia  kotikoneeltasi. Tämä vaatii siis yhdistyksen jäsenyyden.

Sukuselvityksiä ei saa käytää sukututkimuksiin.